Általános Szerződési Feltételek
I.) Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a TisztítóExpressz és a Megrendelő között létrejövő szolgáltatási szerződés elválaszthatatlan részét képezi, melynek tartalmát és feltételeit a Megrendelő a SZOLGÁLTATÁSTMEGRENDELŐ NYOMTATVÁNY aláírásával elismeri, és magára kötelező érvényűen elfogadja.
II.) 1.) Megrendelés folyamata
Megrendelőink rendeléseiket telefonon (nyitvatartási időn belül: hétköznap 8-19 óra között, hétvégén 9-19 óra között), illetve online (non-stop) tehetik meg. Telefonközpontunk esetleges túlterheltsége miatt nem minden hívást tudunk fogadni, ebben az esetben kérjük, próbáljon minket később újra hívni! Nem fogadott hívások visszahívását nem tudjuk garantálni. Az online leadott rendelések esetén a TisztítóExpressz minden esetben (nyitvatartási időben) visszahívja Megrendelőit időpont egyeztetés céljából, és csak ezután kerül a rendelés aktiválásra. A TisztítóExpressz garantálja, hogy minimum kétszer próbálja az online rendelést leadott megrendelőket telefonon elérni. Azon Megrendelőket, akiket online rendelésük leadását követően 24 órán belül nem tudunk telefonon elérni, a rendelésüket töröljük, melynek következményeiért a TisztítóExpressz semmilyen felelősséget nem vállal. Rendelésfelvételnél a szállítási időpontokra Megrendelőinktől minimum 1 órás időintervallum megadását (például: mai nap 13 -14 óra között) tudjuk elfogadni.
2.) Átadás – Átvétel
A tisztítandó textilek átvétele a Megrendelőtől a SZOLGÁLTATÁSTMEGRENDELŐ NYOMTATVÁNY kitöltésével történik, melynek aláírásával annak tartalmát, valamint az ÁSZF-ben foglaltakat a Megrendelő elismeri és magára kötelező érvényűen elfogadja. A SZOLGÁLTATÁSTMEGRENDELŐ NYOMTATVÁNYNAK tartalmaznia kell az átadott tétel/tételek (továbbiakban: textilek) mennyiségét, típusát, darabszámát, szolgáltatás árát, a Megrendelő nevét, címét, telefonszámát, az átvétel időpontját, visszaszállítás időpontját (címét amennyiben az eltérő), valamint a Megrendelő aláírását.
Az átvett és elszállított textilek tisztítás előtti szakmai átvételére, illetve felülvizsgálatára a délutáni órákban kerül sor. Ennek során a textilen észlelt esetleges hibákról és/vagy a textilek tisztításának túlzott kockázatáról a TisztítóExpressz telefonon értesíti Megrendelőjét. Amennyiben a Megrendelő telefonon nem elérhető, a TisztítóExpressz az érintett textilek tisztítását nem végzi el, a szolgáltatás teljesítésétől minden kártérítés és következmény nélkül jogosult elállni! Az el nem végzett szolgáltatás/szolgáltatások díja levonásra kerül a fizetendő végösszegből.
A szolgáltatás elvégzése után a textilek Megrendelőnek való átadásával, amennyiben a Megrendelő mennyiségi vagy minőségi kifogást nem tesz, a szolgáltatás teljesítettnek minősül. A későbbiekben utólag felmerülő mennyiségi vagy minőségi kifogásokért a TisztítóExpressz semmilyen felelőséget nem vállal, illetve nem tud vállalni.
A rendelés során rögzített el- és visszaszállítási időpontokhoz képest az előre nem látható közlekedés és forgalmi viszonyok miatt a TisztítóExpressz részéről plusz/mínusz 30 perc eltérés megengedett, amelyért a TisztítóExpressz semmilyen reklamációt, illetve kártérítési igényt nem fogad el. Szállítási időpontot és elszállítási címet a Megrendelő a megbeszélt elszállítási időpont előtt minimum 2 órával, egyszeri alkalommal módosíthat. Amennyiben a szállítás a Megrendelő hibájából nem kerül teljesítésre, a másodszori sikertelen alkalom után a TisztítóExpressz jogosult a szolgáltatás teljesítésétől minden kártérítés és következmény nélkül elállni. A kiszállítási (visszaszállítási) címet és időpontot csak a tervezett szállítási napot megelőző napon lehetséges módosítani.
III.) Szolgáltatási díj megfizetése
A SZOLGÁLTATÁSTMEGRENDELŐ NYOMTATVÁNYON feltüntetett végösszeget a szolgáltatás teljesítése után utólag kell a Megrendelőnek a TisztítóExpressz felé készpénzben megfizetnie.
IV.) Vállalási feltételek
A textilek tisztítását, illetve kezelését a TisztítóExpressz mindig a gyártó által bevarrt tisztítási útmutató (textil–kresz) szerint végzi el. Amennyiben nem található a textilben tisztítási útmutató, a TisztítóExpressz kizárólag felelősség nélkül vállalja valamennyi szolgáltatás elvégzését. A textil–kresz tartalmától eltérő kezelést a TisztítóExpressz csak az Megrendelő beleegyezésével vagy kifejezett kérésére minden esetben felelősség nélkül vállalja, illetve alkalmazza. Függönyöket a TisztítóExpressz minden esetben felelősség nélkül vállalja. Kártérítés esetén a kártérítés maximális összege a Magyarországon kapható magyar gyártású hasonló termékek átalgárából kerül meghatározásra. Gombok, csattok, zipzárak, válltömések, márkajelzések, egyéb díszítések állapotáért és meglétéért, valamint az ezek bármelyike által okozott károkért a TisztítóExpressz semmilyen felelőséget nem vállal.
Irhabundára, bőr termékekre, és szőrmékre kiegészítő vállalási feltételek is vonatkoznak az alábbiak szerint:
1. A bőrtisztítás csak a természetes szennyeződések eltávolítására szolgál.
2. A foltokat és a pecséteket a tisztítás nem távolítja el, esetleg halványítja.
3. Foltokat, pecséteket, kopásnyomokat festéssel sem lehet eltüntetni.
4. A bőrbetegségek (májmétely, szőrtüszőgyulladás, ostorcsapás, fekélyes hegek, hájránc... stb.) a tisztítás után feltűnőbben látszanak, főleg a velúr, irha és hasított bőr ruházatnál, ezek a bőrhibák szintén nem tüntethetőek el még festéssel sem.
5. A bőrruházatnál helyi foltkezelés nem használható.
6. A nappabőr ruházatot tisztítás után célszerű festeni, mert a tisztítás mechanikai hatása miatt a festékréteg kophat, esztétikailag ez festéssel korrigálható.
7. A festés hatására a ruházat egy fokkal keményebb tapintású lehet, ami egy-két napi viselés után a test hőmérsékletétől, a légnedvességtől visszapuhul. A jelenség jó minőségű nappa és nubukbőröknél nem tapasztalható.
8. Csak saját színre történő visszafestést vállalunk, esetleg egy-két árnyalattal lehet a színt sötétíteni.
9. A nyakrésznél, kézelőnél lévő erősen látszó zsíros szennyeződés tisztítható, de ezek a részek kivilágosodnak, mert a képződő zsírsavak a légnedvesség és az oxidáció hatására a bőr felületét megmarják.
10. A világos színű női bőrkabátoknál gyakori az alapozó, hajfesték, táska által okozott elszíneződés, ami sajnos maradandó kárt okoz, nem távolítható el maradéktalanul.
11. Ragasztott velúrruházatnál a ragasztó átüthet a színoldalra, sötétebb lesz a ragasztásoknál egy árnyalattal.
12. A bőrruházat, mivel táblás bőrből konfekcionálják, soha nem egyforma minőségű részekből áll. A minőség varrástól varrásig egyforma, de a szomszédos anyag már lehet, hogy más állat bőréből készült, így tisztítás, festés hatására enyhe színeltérések, tapintásbeli különbségek előfordulnak.
13. A bőrruházat nem vízálló, eső hatására foltok képződnek rajta, ez leggyakrabban a sertésvelúr ruházatra jellemző.
14. A szőrmebundák használatánál a leggyakoribb hiba a sárgulás, ami egy oxidációs folyamat, nem lehet tisztítással helyrehozni.
15. Azok a szőrmebundák, amelyek erősen hullatják a szőrmerészt, illetve a varrások mentén szakadozottak, nem tisztíthatóak.
16. Amennyiben vita merülne fel az elvégzett munka minőségével kapcsolatban, a Igazságügyi szakértői vizsgálat pártatlan szakvéleménye a mérvadó. Amennyiben a tisztítót felelősség nem terheli, a szakvélemény készítésének díja az Ügyfelet terheli.
17. Amennyiben a cégünkhöz leadott ruhadarab (az Igazságügyi szakértői vizsgálat szakvéleménye, illetve dolgozóink elismerése alapján) a munkafolyamat során károsodott, illetve használhatatlanná vált, a kártérítési összeg megállapítása a Bizományi Áruház Vállalat (BÁV) szakképzett becsüsének értékbecslése alapján történik. Az általa megállapított összeg kerül kifizetésre az ügyfél részére.
V.) Át nem vett textilek tárolása, őrzése
Az át nem vett textileket a rendelés leadásától számított 2 hónapig őrizzük meg, melyre tárolási díjat nem számítunk fel. A 2 hónap letelte után a TisztítóExpressz saját belátása szerint hasznosítja a textileket.
VI.) Reklamáció
A szolgáltatás elvégzése után a textilek Megrendelőnek való átadásával, amennyiben a Megrendelő mennyiségi vagy minőségi kifogást nem tesz, a szolgáltatás teljesítettnek minősül. A későbbiekben utólag felmerülő mennyiségi vagy minőségi reklamációkért a TisztítóExpressz semmilyen felelősséget nem vállal, illetve nem tud vállalni. Minden beérkező reklamációt a TisztítóExpressz jóhiszeműen kezel és automatikusan kivizsgál. Kivételt képeznek azok a tisztítandó darabok, amik garancia nélkül lettek vállava. Minőségi reklamáció esetén az eredeti SZOLGÁLTATÁSTMEGRENDELŐ NYOMTATVÁNY meglétének feltételével a textil újbóli elszállításra kerül, a reklamációs nyomtatvány vagy a SZOLGÁLTATÁSTMEGRENDELŐ NYOMTATVÁNY újbóli kitöltését követően. A reklamált textilek átvételével a TisztítóExpressz nem ismeri el a reklamáció jogosságát, illetve a felelőségét az ügyben, de kivizsgálja azt és mindent megtesz Megrendelőinek megelégedése érdekében.
Gombok, csattok, zipzárak, válltömések, márkajelzések, egyéb díszítések állapotáért és meglétéért, valamint az ezek bármelyike által okozott károkért a TisztítóExpressz semmilyen felelőséget nem vállal.
A foltok eltávolítását a TisztítóExpressz professzionális foltkezelő szerekkel végzi, de nem minden folt távolítható el, mely esetben a szolgáltatás díját szintén meg kell fizetni. A minősítő kártyával ellátott ruhák esetén a TisztítóExpressz nem végez garanciális újbóli tisztítást, mivel kollégáink már mindent megtettek a lehető legjobb eredmény elérése érdekében.
A nem talált textilek tekintetében, azok két hónap eltelte után tekinthetők elveszettnek.
A textilek tisztítását, illetve kezelését a TisztítóExpressz mindig a gyártó által bevarrt tisztítási útmutató (textil–kresz) szerint végzi el. Amennyiben nem található a textilben tisztítási útmutató, a TisztítóExpressz kizárólag felelősség nélkül vállalja valamennyi szolgáltatás elvégzését. A textil–kresz tartalmától eltérő kezelést a TisztítóExpressz csak az Megrendelő beleegyezésével vagy kifejezett kérésére minden esetben felelősség nélkül vállalja, illetve alkalmazza. Megrendelőnek azon feltételezését, miszerint a szolgáltatás elvégzésénél nem a textil–kresz szerint jártunk el, a Megrendelő feladata bizonyítani.
VII.) Adatkezelési feltételek
A TisztítóExpressz a személyes adatokat kizárólag a szolgáltatás teljesítése, illetve újbóli rendelés felvételének gyorsítása érdekében tartja nyílván, kezeli, és ugyanilyen célból kerülnek adatfeldolgozásra is. A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény 30.§ (a) pontja alapján: „Nem kell bejelenteni az adatvédelmi nyilvántartásba azt az adatkezelést, amely az adatkezelővel munkaviszonyban, tagsági, tanulói viszonyban, ügyfélkapcsolatban álló személyek adatait tartalmazza.”
Ha segítségre van szüksége a regisztrációval kapcsolatosan, vagy kérdése, észrevétele van a weboldallal, vagy a tisztítással kapcsolatosan, akkor hívjon minket telefonszámunkon, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésére.
Webshop információkMegrendelés folyamataVállalási feltételekAdatkezelési feltételekÁltalános Szerződési Feltételek